POZYCJONOWANIE BLOGA

Skuteczne pozycjonowanie w praktyce obecnie polega na:

1. Wyborze odpowiedniego silnika dla naszej strony
Osobiście polecam silnik CMS WordPress na której opieram kilka swoich stron. Przewagą WordPressa jest to, że ponad 30% wszystkich stron w internecie oparta jest właśnie na tym systemie zarządzania treścią.

Istotnym faktem jest również, że posiada on gotowe, rozbudowane i sprawdzone pluginy które skutecznie pomogą nam na rozbudowę bloga o ciekawe funkcje bez potrzeby zatrudniania programisty. Większość z tych pluginów jest darmowa i ta wersja będzie dla nas wystarczająca przy początkach naszej przygody z blogowaniem.

WordPress posiada pluginy pomagające nam pozycjonować bloga, zarządzać komentarzami, subskrypcjami, komentarzami, reklamami oraz wiele więcej. Odważyłbym się powiedzieć, że na każdą naszą potrzebę programistyczną istnieje już gotowa wtyczka.

2. Zakupie pakietów wartościowych linków – wysoki trust rank (zalecam zakup na Allegro).
Na największym portalu aukcyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej znajdziemy masę ofert sprzedaży gotowych pakietów linków pozycjonujących. Jeśli nie znamy się na tym który pakiet linków będzie dla nas najkorzystniejszy, doradzać pokierować się zwykłą logiką i wybrać oferty z największą ilością zakupów.

W praktyce istnieją narzędzia pozwalające ocenić realną wartość linków, ale występują tutaj dwa główne problemy. Pierwszym z nich jest to, że wszystkie te narzędzia są płatne, bardziej skomercjalizowane niż np. 10 lat temu i nie są to zwykle niskie ceny. Drugą barierą jaką napotkamy natychmiast jest to, że sprzedający linki nie będą chcieli podzielić się z nami adresami serwisów z których linkują, bo wtedy moglibyśmy sami wykonać linki bez płacenia im „za wiedzę”.

Dlatego zalecam zdrowy rozsądek i logikę.

3. Pisaniu tekstów pod kątem SEO
Jeśli posłuchałeś mojej rady zawartej w punkcie pierwszym i wybrałeś WordPressa polecam teraz zainstalowanie wtyczki o nazwie ALL IN ONE SEO or Yoast SEO

Wtyczka te dadzą nam podpowiedzi przy pisaniu artykułów, które bezpośrednio odnoszą się do jakości treści pod kątem pozycjonowania. Pozwalają również edytować wygląd linka podstron naszego bloga oraz opis wyświetlający się w Google dla wynikach na komputerach oraz drugi na urządzeniach mobilnych.

4. Wybór agencji pozycjonerskiej
Opcjonalnie, jeśli zależy nam na rzeczywiście skutecznych i długofalowych wynikach potrzebować będziemy pomocy agencji pozycjonerskiej. Liczyć musimy się z koniecznością podpisania umowy na długi okres oraz rozliczeń miesięcznych.

Osobiście polecam firmę Sunrise System Sp. z o.o. z Poznania, ale jest wiele więcej dobrych firm a ich oceny czy rankingi zmieniają się.

Warto też pamiętać, iż na rynku istnieje wiele firm zwykłych krzaków, które do momentu podpisania umowy będą dbać o kontakt telefoniczny, mailowy, obiecywać wszystko a po podpisaniu umowy kontakt się urwie a wszelkie prośby, czy pytania pozostaną bez odpowiedzi… jedyną odpowiedź jaką wtedy otrzymamy to windykacja lub wezwanie do zapłaty. Miałem do czynienia z taką firmą z Krakowa, ale nazwy na tę chwilę wymieniać nie będę.

Pozycjonowanie w obecnych czasach znacznie odbiega od utartych metod wykorzystywanych jeszcze kilka lat temu, kiedy wystarczyło dodać odpowiednią ilość linków z dowolnych źródeł aby wybić naszego bloga na wyżyny w wyszukiwarce Google.

Prace te należy zaplanować jeszcze przed napisanie pierwszego artykułu.

W chwili obecnej większość sprawdzonych kiedyś metod nie działa a wręcz może narobić jedynie znacznych i nieodwracalnych dla naszego bloga szkód w wynikach wyszukiwania i dotarciu do odpowiedniej liczby użytkowników.

Nie należy się też oszukiwać, że pozycjonowanie wymaga tygodnia czy dwóch pracy poświęconej na pozyskanie kilkunastu lub kilkudziesięciu linków. Pozycjowanie to proces. Pierwsze wyniki zauważyć można po ok. 3 miesiącach ciągłej pracy. Tak. Pozycjonowanie powinno trwać stale i regularnie przez maksymalnie jak najdłuższy okres czasu.

Zaczynając od podstaw dzisiejszego pozycjonowania… Po pierwsze nie liczy się ilość linków prowadzących do naszego bloga a ich jakość. Głównym czynnikiem określającym obecnie wartość linków jest tzw. DR (Domain Rank), za rok może to być inny współczynnik. Pamiętać należy, że im lepszy DR strony odsyłającej do naszego bloga tym większa jego moc i wyższa pozycja w wyszukiwarce. Zdobywane linki powinny mieć opcję „do follow” co dla robotów wyszukiwarek oznacza, że aby przejść na witrynę wskazującą przez link.

Treści na samym blogu powinny być regularnie aktualizowane, czyli należy dodawać np. jeden nowy artykuł tygodniowo. W oczach największej wyszukiwarki Google to czynnik znacznie świadczący o jakości strony oraz potrzebie jej pokazania większej ilości osób. Świadczy to o tym, że nasz blog lub strona internetowa nie zostały porzucone a są stale rozwijane o wartościowe treści.

Kolejnym zagadnieniem jest odpowiednie nasycenie treści naszego bloga odpowiednimi słowami kluczowymi, czyli wracając do przykładu z „alternetywką”, to wyrażenie i jego wszelkie odmiany powinny występować w treści dość często, ale też nie za często. Nikt nie odpowie nam z góry jakie jest odpowiednie nasycenie słów kluczowych w danym artykule. Dlatego w tym przypadku zalecam na wzięciu przykładu z witryn znajdujących się w czołowej piątce wyszukiwarki Google.

Wśród czynników mających silne znaczenie w trakcie pozycjonowania znajdują się również:
– wiek domeny naszego bloga (ilość lat od kiedy witryna jest aktywna pod danym adresem);
– ilość lat na które wykupiona została domena – im dłużej tym lepiej (Google bardziej docenia domeny wykupione na kilka lat do przodu.  Z założenia oznacza to, że osoba wykupująca dany adres www planuje długotrwałą działalność a sama domena ma dużą wartość i nie chcemy jej stracić);
– szyfrowanie połączenia ze stroną – certyfikat SSL (strony z wykopionym certyfikatem SSL dla swojej domeny mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
– mała ilość linków wychodzących (wg. wyszukiwarek pokazuje to, że strona nie jest farmą linków mającą za zadanie pozycjonować czy reklamować inne strony i nie jest zapleczem pozycjonującym inną, „bardziej wartościową” witrynę).

Badanie te możemy przeprowadzić poprzez wpisanie słowa kluczowego, daj mi tutaj za przykład słowo „alternatywka” i sprawdźmy pięć pierwszych witryn wyświetlających się w google. Gwarantuje, że większość z nich będzie miało dość spory zasób tego słowa.

Dla wszystkich którzy umieszczą linka do mojego bloga, prześlę zupełnie GRATIS spis forów oraz stron akceptujących linki do zewnętrznych stron. Niestety nie mogą upublicznić ich wszystkich, ponieważ ta metoda pozycjonowania zostałaby szybko spalona i przestała działać.

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz