STRATEGIA ZARABIANIA

wybranie modelu zarabiania naszego bloga ma bardzo duże znaczenie, ponieważ w różnych branżach sprzedaży funkcjonują różne modele zarabiania na blogach internetowych. W naszym przypadku skupimy się na zarabianiu w modelu hybrydowym, pomijając wpinanie reklam w treść strony internetowej, co wpłynie na zwiększenie konwersji witryny czyli zwiększenie dochodu.

W myśl zasady: „„Jeśli masz coś wartego dzielenia się, jeśli masz coś, co potencjalnie mogłoby poprawić czyjeś życie – musisz wyjść do ludzi i dzielić się tym” – te słowa padły z ust Pat’a uczestnika podcastu Michała Szafrańskiego. Autora kultowego już wśród polskich internautów bloga Jakoszczedzacpieniadze.pl. Zgodnie z tą zasadą wyjście do ludzi ze swoją wiedzą i dzielenia się nią online można regularnie zarabiać.

Jak już wcześniej podkreślałem najbardziej dochodową opcją zarabiania, zwykle okazuje się marketing affiliacyjny – w ten sposób zarabiamy na dostarczaniu użytkowników konkretnym sklepom internetowym, witrynom komercyjnym mającym za zadanie internetową sprzedaż bezpośrednią. W praktyce umieszczamy link lub baner reklamowy programu partnerskiego na naszym blogu w dobrze oznaczonym miejscu. Pamiętać należy o wyborze programu zgodnego z treścią naszej witryny, ponieważ w innym przypadku sprzedaż produktu oraz sensowność promocji danego programu partnerskiego okaże się znikoma. Zalecam wyszukanie w Google własnego programu partnerskiego zgodnego z treścią naszej witryny (naszą wiedzą) oraz przynoszącego najwyższe dochody.
Modele rozliczeń w sieciach affiliacyjnych:
1. CPC – cos per click / płatność za kliknięcie
2. CPL – cost per lead / płatność za doprowadzenie
3. CPA – cost per action / płatność za wykonanie akcji
4. CPS – cost per sale / płatność od sprzedaży
5. CPO – cost per order / płatność za złożenie zamówieniaAd. 1: CPC (cost per click) – polega na dostarczaniu odwiedzających na stronę reklamodawcy w modelu „cost per click, CPC” – czyli płatność za kliknięcie odwiedzającego w odsyłacz na stronę reklamodawcy.

Przykłady:
  • Renault B2B: 0,60 zł / kliknięcie
  • Wedel: 0,53 zł / kliknięcie
  • RTV EURO AGD:  0,15zł / kliknięcie
  • Sympatia.pl: 0,35 zł / kliknięcie
  • Telepizza: 0,28 zł / kliknięcie
  • Warka: 0,25 zł / kliknięcie
Ad.2: CPL (cost per lead) – polega na dostarczaniu „ledów” w postaci doprowadzenia odwiedzających do skorzystania z fromularza kontaktowego danej strony internetowej. Płatność następuje wzamian za poprawne wypełnienie oraz wysłania formularza kontaktowego.
Przykłady:
  • Nivea Men Sensitive: 3,50 zł / za doprowadzenie
  • Eurobank: 8,50 zł / za doprowadzenie
  • Gaspol: 27 zł / za doprowadzenie
  • HFT Brokers: 30 zł / za doprowadzenie
  • Reebok: 3 zł / za doprowadzenie
  • DanOne: 3,50 zł / za doprowadzenie
Ad.3: CPA (cost per action) – polega na doprowadzeniu odwiedzających do wykonania konkretnej akcji. Zwykle jest to rejestracja we wskazanym serwisie lub np. wypełnienie i wysłanie wniosku kredytowego. Płatność następuje po poprawnie wykonanej akcji.
Przykłady:
  • Booking.com: 35 zł / potwierdzona rezerwację pokoju hotelwego
  • Banknot.pl: 150 zł / przyznanie kredytu odwiedzającemu
  • Kinder Country: 5,50zł / zapisanie do konkursu firmy
  • Neostrada: 82 zł / pozyskanie Klienta + opłata za jego utrzymanie w wysokości 58zł
Ad.4: CPS (cost per sale) – polega na doprowadzeniu odwiedzających do zakupu w wybranym sklepie internetowym. Płatność zywkle polega na wypłaci prowizji od wartości zakupionych produktów. Czasami na wypłacie konkretnej kwoty od sprzedaży.
Przykłady:
  • NN Investment Partners TFI: 165 zł / założenie rachunku IKEZE lub IKE
  • NJU MOBILE: 32,50 zł / zamówienie karty sim na umowę
  • Telezakupy Mango: 32 zł / złożenie zamówienia
  • Hapi Pożyczki: 250 zł / zamówienie pożyczki gotówkowej
  • Wonga.com: 100 zł / zamówienie pierwszej pożyczki gotówkowej
Ad.5: CPO (cost per order) – polega na doprowadzniu odwiedzających do złożenia zamówienia w wybranym sklepie internetowym. Naliczenie wypłaty odbywa się poprzez naliczenie wskazanej kwoty za każde zamówienie.
Przykłady:
  • NN Investment Partners TFI: 165 zł / założenie rachunku IKEZE lub IKE
  • NJU MOBILE: 32,50 zł / zamówienie karty sim na umowę
  • Telezakupy Mango: 32 zł / złożenie zamówienia
  • Hapi Pożyczki: 250 zł / zamówienie pożyczki gotówkowej
  • Wonga.com: 100 zł / zamówienie pierwszej pożyczki gotówkowej

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz